Příspěvky naleznete na této stránce za sebou směrem dolů :-)

středa 3. října 2018

O mně



Narodila jsem se 12. 11. 1962 v Kladně.

Od roku 1968 jsem navštěvovala lidovou školu výtvarného umění v Kladně, kterou jsem ukončila v roce 1978, kdy jsem složila zkoušky na výtvarnou SOŠV v Praze.
Hollarovu školu jsem studovala u profesora Jaroslava Hořánka a profesora Jaroslava Kaisera, kteří měli vliv na rozvoj mojí představivosti a znalostí v technikách serigrafie a hlubotisku. Můj zájem o kresbu a grafiku naprosto chápali a doporučili mi profesora Ladislava Čepeláka z AVU, kam jsem poslední 2 roky studia docházela a sbírala v dílně zkušenosti týkající se grafiky.
Po maturitě roku 1982 jsem rok tvořila doma, kreslila, pracovala v propagaci, tvořila první sošky, abych se připravila na VŠUP - obor užitá grafika, ilustrace.

V roce 1983 se mi podařilo obstát u zkoušek k profesorovi Vladimíru Mikulovi a asistentovi Pavlu Majorovi.
Na vysoké škole byly velmi dobře vybavené grafické dílny, moc mi pomohli tiskař hlubotisku Václav Bujárek, vedoucí dílen pan Lutterer nebo knihtiskař Marcel Štochl.
Na konci prvního roku na vysoké škole se mi narodil syn, proto jsem rok studia přerušila.
Škola s malým dítětem byla velmi náročná. Studia jsem zakončila v revolučním období 1989 - 1990, ve školních dílnách byly tištěny plakáty a letáky, proto nemohla být realizována moje kniha básní s ilustracemi hlubotiskem, ale pouze linorytem.

Nakreslila jsem 8 kreseb. Obhajobou jsem vysvětlila, proč se cyklus jmenuje "Nešvary naší společnosti". Školu jsem ukončila akademickým titulem a s touhou učit začínající výtvarníky.
V soukromí mého bytu vznikla školička Vějířek, která stále existuje, mnoho žáků se dostalo na školy střední i vysoké a dospělí, kteří také chtěli naučit výtvarné techniky si zlepšili rukopis a styl.
Během let jsem uspořádala desítky výstav grafiky, drobné plastiky, malby, šperky a užitné předměty z kůže - kabelky, desky na grafiky, přebaly na knihy atd.

Za posledních 22 let jsem vytvořila 190 exlibris pro sběratele ze svazu sběratelů a přátel exlibris.
Ráda pracuji v cyklech a proto vznikl například v hlubotisku zvěrokruh, 15x renesance, 15x baroko, v linorytu, 12x Řecko, 12x Egypt, 12x orient a na mnoha cyklech ještě pracuji, například akty, slavní cestovatelé, hudební skladatelé, andělé atd.

Máte-li zájem o jakoukoli moji tvorbu, cokoli, co bych i pro Vás mohla vytvořit, neváhejte mě kontaktovat.

Vaše Renáta Kaiserová - RenaKai :-)